Subsidie aanvragen voor samenvoegen woningen

Wilt u de buurwoning samenvoegen met uw eigen woning?
Dan kunt u hiervoor subsidie aanvragen.

Stimuleringsregeling aanvragen online

Wat u moet weten

  • U krijgt maximaal € 15.000,-.
  • De regeling geldt voor de kernen Aardenburg, Breskens, Cadzand-Dorp, Eede, Groede, Hoofdplaat, Nieuwvliet-Dorp, Oostburg, Retranchement, Schoondijke, Sint Kruis, Sluis, Waterlandkerkje, IJzendijke en Zuidzande.
  • De subsidie is beschikbaar zolang er budget is.

Voorwaarden

  • U bent inwoner van de gemeente Sluis.
  • U bent bij het indienen van de aanvraag eigenaar van één van de samen te voegen woningen.
  • De woningen worden zowel fysiek als juridisch één woning (één kadastraal perceel).
    Deze nieuwe woning heeft één nutsmeter per voorziening en de technische installaties voldoen aan de door de nutsbedrijven gestelde eisen.
  • De woning is na samenvoeging een levensloopgeschikte woning.
  • De omgevingsvergunning is verleend.
  • U mag pas starten met de werkzaamheden na toekenning van de subsidie.
  • Na toekenning van de subsidie heeft u 18 maanden de tijd om de woningen samen te voegen en gereed te melden bij de gemeente.
  • De subsidie wordt toegekend na gereedmelding en inspectie.

Bekijk ook

Stappenplan samenvoegen woningen

Veelgestelde vragen en antwoorden samenvoegen woningen

Provinciale subsidie

Ook bij de Provincie Zeeland kunt u een subsidie aanvragen voor het samenvoegen van woningen.
U mag deze subsidie combineren met de subsidie van de gemeente.
Bekijk deze subsidie op Provinciale Impuls Wonen.

Nog vragen?

Neem dan contact met ons op.